شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۸:۲۲:۴۴

نخستین قوانین حفاری در قطب شمال ارائه شد

باشگاه خبری فراساحل: دولت اوباما نخستین استانداردهای حفاری نفت و گاز در آب‌های قطب شمال را ارائه کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، دولت اوباما روز جمعه با هدف پیشگیری از نشت فاجعه‌بار نفت و گاز، استانداردهای حفاری اکتشافی در آب‌های قطب شمال را ارائه کرد، اقدامی که هزینه‌های شرکت‌های انرژی را افزایش می‌دهد. این قوانین که به وسیله وزارت کشور آمریکا طرح شد، برای نخستین‌بار شرکت‌های انرژی را موظف می‌کند که به‌منظور جلوگیری از انفجار احتمالی چاه، به تجهیزات دسترسی داشته باشند. این تجیزات شامل دکل‌هایی است که چاه‌های فشارشکن حفاری می‌کنند. شرکت‌های انرژی همچنین باید هنگام حفاری در دریای چوکچی و بیوفورت در نزدیکی آلاسکا به سرپوش کلاهک‌دار و گنبدمهار دسترسی سریع داشته باشند.

براساس برآوردهای این وزارتخانه، هزینه‌های این قوانین برای ١٠ سال حدود ١,٢ میلیارد دلار می‌شود. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که تعیین میزان مزایای جلوگیری یا کاهش شدت نشت نفت دشوار است. این قوانین در پی حادثه اکتشاف سال ٢٠١٢ شرکت انگلیسی-هلندی شل مطرح می‌شود که در جریان آن، این شرکت کنترل دکل حفاری کولوک را از دست داد و این دکل در آب‌های منجمد قطب شمال به گل نشست.این قوانین همچنین با کوتاه کردن مدت حفاری، می‌تواند سبب افزایش هزینه‌های استات اویل و کونوکوفیلیپس نیز شود، شرکت‌هایی که امتیاز اکتشاف در قطب شمال را در اختیار دارند. این دو شرکت هم‌اکنون در آب‌های این منطقه حفاری نمی‌کنند. برایان سالرنو، رئیس دفتر ایمنی و اجرای محیط‌زیست در وزارت کشور آمریکا، گفت: این قوانین برای اطمینان از اکتشاف ایمن انرژی در شرایط سخت قطب شمال درنظر گرفته شده است.

دریای بیوفورت و چوکچی منبع عظیم ذخایر آمریکا به‌شمار می‌آیند و برآورد می‌شود که دارای ٢١,٥ میلیارد بشکه نفت و ٩٣.٤ تریلیون فوت مکعب گاز طبیعی باشند. براساس این گزارش، ٦٠ روز زمان برای اظهارنظر عموم درباره این قوانین درنظر گرفته شده است و این قوانین تا پیش از فصل حفاری در تابستان نهایی نمی‌شود. شرکت شل اعلام کرد که این قوانین را بررسی می‌کند اما افزود که این شرکت اقدام‌های پیش‌بینی‌نشده‌ای برای اطمینان از عملیات‌های ایمن در قطب شمال در نظر دارد که گاهی از این قوانین فراتر می‌رود. در همین راستا، لیزا مورکووسکی، نماینده جمهوریخواه ایالت آلاسکا در سنای آمریکا، اعلام کرد که تا زمانی که این قوانین لزوما سرمایه‌گذاری را مسدود نکند، درباره آنها قضاوتی نمی‌کند.



  کد خبر : 577
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :